Zum Inhalt springen

Empfohlene Beiträge

Geschrieben

Having driven a Polo 1.4 fsi with sport suspension recently I'm pondering the suitability of it's springs (or Eibachs for it) on the A2.

The front axle weight listed for it is the same as my A2 was measured at and it definitely sat lower than a standard one. Not a lot, just enough, it looked 'right'. I'm tempted to try a pair on the front of mine (I'm happy with the rear) but I'm undecided as whether or not I think the spring rates will be suitable. I read somewhere that for the 3B Passat sport suspension it was 1% stiffer per 1mm lower, so I'm thinking that while the Polo may have lower spring rates weight-for-weight compared to an A2 this increase may balance it. Considering that most companies listings for A2 dampers are the same as those they list for Polos/Fabias/Ibizas I wonder how much difference it all really makes...all I know is that that Polo and the Foxes I've driven (on standard suspension ) have been much better balanced than an A2 out of the box :(

Deine Meinung

Schreibe jetzt und erstelle anschließend ein Benutzerkonto. Wenn Du ein Benutzerkonto hast, melde Dich bitte an, um unter Deinem Benutzernamen zu schreiben.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Nur 75 Emojis sind erlaubt.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Dein vorheriger Inhalt wurde wiederhergestellt.   Editor leeren

×   Du kannst Bilder nicht direkt einfügen. Lade Bilder hoch oder lade sie von einer URL.

  • Aktivitäten

    1. 677

      Logbuch Audi 8Z - Motor ATL

    2. 6

      OSS von Werkstatt kaputtrepariert, ist das noch zu retten ?

    3. 88

      [1.2 TDI ANY] rtfm! 12

    4. 2

      1.4 AUA BBY - Hydrostößel oder Tassenstößel?

    5. 677

      Logbuch Audi 8Z - Motor ATL

    6. 2

      1.4 AUA BBY - Hydrostößel oder Tassenstößel?

    7. 6

      OSS von Werkstatt kaputtrepariert, ist das noch zu retten ?

    8. 0

      ABS regelt unbegründet

    9. 101

      A2, 1,2 TDI, BJ 2001, Automatik, Gang hängengeblieben bei bek. Problem schleischender Hydraulikölverlust.

×
×
  • Neu erstellen...

Wichtige Information

Wir verwenden Cookies. Mit weiteres surfen erklären Sie sich mit diesen einverstanden.