[1.6 FSI] Blinker des Anhängers funktionieren nicht. E-Satz von Audi A2 1,4 L. Diesel
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1.6FSI BAD, inner manifold flaps stuck
No the rubber O-rings will seal, but the manifold is not fully seated, this can be only 0.5mm. Then the manifold gasket is not fully sealing and the flaps can stick. I had this problem when I did the reassembly the first time. Meanwhile I have replaced quite some injectors on BAD, so I know the possible mishaps. Anyway, have you checked the axial clearance of the shaft holding the flaps. When you have disassembled the manifold and move the flaps with a vacuum pump and push the shaft firmly to one side (from actuator side). What happens? Do the flaps touch one side of the manifold and get stuck? If so, then you have this effect also after assembly. If there is sufficient clearance between the flaps and walls of manifold and you can't get them stuck, then the problem is either the vacuum actuator or a problem during assembly. in first case you need to remove more material from the flaps or try to reduce the clearance of the shaft. In the center of the manifold there is a black plastic part inserted. This is a clamp that fits into a notch of the manifold shaft and limits the axial movement. if this part is worn, the shaft can move axially and thus make the flaps touch the walls to get stuck. Replacing this part e.g. with a wider part printed in 3D can cure this problem. -
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1.6FSI BAD, inner manifold flaps stuck
Thank you for replying. Yes I did use some drill to hold flaps into its frame. Also I did verify when manifold is tightenet that actuator arm is moving still. Every time when I have refitted everything and start car, I manage to make adaptation succesfully once. After couple throttle chirps I can see from VCDS that ADP. OK changes to ERROR and actuator arm is stuck. The actuator itself holds vacuum, so I dont think its the problem. If the sealing from injectors is not correct I would assume that it leaks fuel as well? -
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Komfortsteuergerät reparieren lassen
Habe extra nachgeschaut und "Beweisfotos" Mein A2 hat 2eFH (nur vorne) und soweit ich weiß keine DWA (meine PR-Nummer ist 7AA NICHT 7AH). Also geht dann AC mit "neuen" Schlüsseln? -
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Komfortsteuergerät reparieren lassen
Nein! N bzw AF kann alles ersetzen, ist aber meist gar nicht nötig. Hat dein A2 4eFH und oder DWA? Wenn beides nein, dann gehen auch die einfach ausgestatteten Steuergeräte wie AC, die deutlich leichter verfügbar sind. -
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Komfortsteuergerät reparieren lassen
Wenn du die Schlüssel weiter benutzen willst, geht nur N, du musst immer in deienem "Baum" bleiben. Ansonsten ja, die neueren sind mit verbesserten Komponenten und halten länger als die älteren Generationen. Aber es wundert mich, dass du bei KSG N die Schlüssel ohne Index hast? Die gab es nur ganz am Anfang, Baujhar ab 2000, Modelljahr 2001. -
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Komfortsteuergerät reparieren lassen
Beides vermutlich am Ende einfacher, günstiger und schneller als eine Reparatur. -
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Diagnose 2025 --- Erfahrungen
Ich glaube das größere Problem ist das die Kabel über USB OTG so erkannt werden, dass das am Ende funktioniert. -
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Diagnose 2025 --- Erfahrungen
Ja, gibt ja mehrere Emulatoren. Winlator lässt mich VCDS Lite installieren, aber VCDS Lite startet danach nicht - ohne weitere Fehlermeldung. MiceWin funktioniert auf meinem Handy leider gar nicht. Kann man nur eins nach dem anderen durchprobieren... -
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Diagnose 2025 --- Erfahrungen
Das wäre natürlich der Hammer, wenn man vcds auf dem Handy mit USB OTG Adapter zum laufen bekäme. Bei mir startet aber auch weder VCDS (Loader) noch VCDS Lite ... -
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Der "ich habe 'ne kurze Frage" Thread
Danke, hatte ich auch gefunden. Das sind leider nicht die richtigen LEDs.
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