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ecoangeluk

1.2 TDI Suspension upgrade

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Kann jemand bestem Aufsteigen zur 1.2 TDI Aufhebung raten? Verstehen, daß Weitec 2 Frühling Installationssätze tun. Die ursprünglichen Teile sind: Vorderes 6E0 413 031F mit Frühling 8Z0 411 105 B oder 6N0 412 249 C Rückseite: 8Z0 513 025K mit Frühling 8Z0 511 AL 115 Die vordere Aufhebung schaut das selbe wie das VW Lupo 3L (6E0) Die andere Betrachtung ist, daß die Straßen in Großbritannien manchmal sehr Schlechtes - nicht wie nette deutsche Autobahns sind! So würde ich mit der Steifheit achtgeben müssen und wieviel Senken erfolgt war. Ich verstehe, daß die 1.2 TDI Version 15mm war, das auf jeden Fall niedriger als das normale A2 ist. Was kannst du raten?

 

Can anyone advise best upgrade to 1.2 TDI suspension?

 

Understand that Weitec do 2 spring kits.

 

The original parts are:

 

Front 6E0 413 031F with Spring 8Z0 411 105 B or 6N0 412 249 C

 

Rear: 8Z0 513 025K with Spring 8Z0 511 115 AL

 

The Front suspension looks the same as the VW Lupo 3L (6E0)

 

The other consideration is that the roads in the UK are sometimes very bad - not like nice German Autobahns! So I would have to be careful with the stiffness and how much lowering was done.

 

I understand that the 1.2 TDI version was 15mm lower than the normal A2 in any case.

 

What can you advise?

 

MfG

 

 

Lukas

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Hello Lukas,

 

as already mentioned by email I do not recommend to lower the 1.2, because

 

1. ride will be harsher than with stock Audi components

 

2. You need to combine sport springs with sport dampers to match both characteristics.

 

3. The 1.2 is already ”lowered“ to improve MPG

 

 

For that you should address the insufficient compression stage of the (too weak) Audi dampers instead being the main cause for unsatisfying 1.2 riding performance.

 

I just called Koni Deutschland. They sadly do not offer A2 1.2 or Lupo 1.2 dampers, neither “yellow” , “red” nor FSD.

 

Also no customising by Koni is possible in your case.

 

You can ask Audi_Freund - a member of this board and 1.2 owner - who had switched to sport springs plus fat wheels + 1.4 wheel arches (pics) about his experiences. I don’t know if he was able to find a set of aftermarket sport shocks. However I presume his objective was to make the 1.2 sportier, not more comfortable. He also got remapped the little 1.2 motor for increased output.

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Vielen Dank Schnelletrecker

 

I called Koni in UK today - they said FSD fitts all A2s but I'm not sure they are fully aware.

 

Original Shocks were by SACHS.

 

This came from fahrwerk-direct:

"I can offer 30/00 spring kit (you can use your old shocks if you want) (28210324) for 75,60 Euro + 30,00 Euro P&P

Next offer

Spring kit 30/30 (you can use your old shocks if you want) (28210037) for 125,10 Euro + 30,00 Euro P&P

 

If your shock have been used for more than 50000 km it makes sense to think about a complete sport suspension kit including new shock absorbers

Again 30/00 (two springs and four new shocks) (23210324) for 309,60 Euro + 30,00 Euro P&P

 

or 30/30 (four lowering springs an four new shocks) (23210037) for 332,10 Euro + 30,00 Euro P&P

 

 

You spoke about bad roads in UK. A coil over system like KW Inox V1 is the best solution for your bad roads and for the lowering rate you wish.

Attached I have sent you the fitting instruction for the KW INOX Line coil over suspension kit for your information.

 

There you can see exactly the difference between your suspension and the coil over suspension.

 

Depends on the money you want to invest in your car you can choose between a spring kit, a sport suspension kit or the expensive coil over suspension kit."

 

Ich benannte Koni in Großbritannien heute - sie sagten FSD fitts alles A2s, aber ich bin nicht sie bin völlig bewußt sicher. Ursprüngliche Schläge waren durch SACHS. Dieses kam von fahrwerk-verweisen: „Ich kann 30/00 Frühling Installationssatz (dich kannst deine alten Schläge verwenden, wenn du wünschst) (28210324) für Euro 75.60 anbieten + 30.00 folgendes Angebot des Euro P&P Frühling Installationssatz 30/30 (du kannst deine alten Schläge verwenden, wenn du wünschst) (28210037) für Euro 125.10 + 30.00 Euro P&P Wenn dein Schlag für sport mehr als verwendet worden sind, 50000 Kilometer, die er sinnvoll ist, an ein komplettes zu denken, Aufhebunginstallationssatz einschließlich neue Stoßdämpfer 30/00 wieder (zwei Frühlinge und vier neue Schläge) (23210324) für Euro 309.60 + 30.00 Euro P&P oder 30/30 (vier senkend entspringt vier neue Schläge) (23210037) für Euro 332.10 + 30.00 Euro P&P Du sprachst über schlechte Straßen in Großbritannien. Ein Spule übersystem wie Kilowatt Inox V1 ist die beste Lösung für deine schlechten Straßen und für die senkende Rate wünschst du. Angebracht habe ich dir die passende Anweisung für die Kilowatt INOX Linie Spule über Aufhebunginstallationssatzfor your information geschickt. Dort kannst du den Unterschied zwischen deiner Aufhebung und der Spule überaufhebung genau sehen. Abhängt vom Geld, das du in deinem Auto investieren möchtest du zwischen einem Frühling Installationssatz wählen kannst, von einem Sportaufhebunginstallationssatz oder vom kostspielige Spule überaufhebunginstallationssatz. „

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hallo, ich bin auch grade dabei mir ein neues fahrwerk zu kaufen. bis jetzt sind nur abt federn verbaut. das problem ist, dass es für den 1.2 tdi keine sportstoßdämpfer gibt. diese haben eine andere aufnahme als beim 1.4l motor. ich bin aber am basteln an einen fk gewindefhrwerk. werde weiter berichten. mfg

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Reply from SACHS in England:

 

"Those shock absorber OE numbers cross refer only to the steel cased shock absorbers that I already mentioned. Whilst Sachs have made the original items for Audi it is quite possible that they were produced as an 'exclusive' item for Audi as Sachs don't appear to sell the original alloy shock absorbers as a replacement part in the aftermarket.

 

I guess that leaves you with two choices - stick with what you have to keep the car 'as designed' or accept that the upgraded dampers will add a little weight.

 

I cannot really offer any advice concerning the springs as we don't sell springs. On my own car (1.4 TDI A2) I replaced the dampers but retained the original springs (which, on the Sport model are pretty stiff anyway.

 

If you are interested to buy a set of Sachs Performance dampers - please drop me a mail. We would add them to our stock order from Germany and could get them within a couple of weeks"

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Well sounds that Sachse sport dampers are offered for A2 1.2 too but do they match the characteristics of the non-sport stock Audi 1.2 springs? – I doubt.

 

They sure will correspond nicely with sport springs, but you will be losing valuable residual spring travel using sport springs.

 

Any news from Koni UK concerning FSD for your car? - This should remain your first choice when talking comfort on UK roads.

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Have anybody tried WEITEC Sportfahrwerk Ultra GT?

There seems to be a kit esp. for 1.2TDI.

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