Entchromen
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Upgrading window switches. Early A2 to later A2 / A3 8P...
Hello everybody! I would like to update the old-school black window switches to the new chromed ones. These (photo from the internet): to these (my car photo ): The driver's door is plug-n-play 🤘 😀 But for the passenger's doors it's not so easy on my car. My A2 is an early-production one - it has different (old-school) connectors. In the picture below you see the new window button (with the new connector) and the connector that my car has: The new button has 4-pin connector, while the old one has 10-pin connector. This picture shows both buttons side-by-side: We can see that only pins 1, 2 and 5 are used in the old button. Now - here are the diagrams: Audi A2 Model-year 2000+ The new chromed buttons are for A3 8P... Here are the diagrams for the A3: Front passenger: Rear passengers: So, focusing on the A3 right rear passenger door (assuming before November 2005): E54 (window switch) pins connects to J389 unit pins 1 --> T32f / 23 2 --> T32f / 4 3 --> T32f / 8 My car: E107 (window switch) pins connects to J387 unit pins 1 --> T32d / 6 2 --> T32d / 25 5 --> T32d / 21 So my question is down to J387 and J389 units pinouts assignment, particularly how do the mentioned above pins correspond? How can I connect wires from my old-type connector to the new-type button? Thank you! -
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[1.6 FSI] Misfiring after warming up
Thanks HellSoldier! By the way, I sometimes have this error: 17443 - Sensor for NOx (G295) P1035 - 35-10 - Signal Implausible - Intermittent and most of the times this one: P1033 - 35-10 - Signal Too Low - Permanent Is this a cause of the misfires, or could this be the reason (impacting the fuel/air mixture to be too lean or too reach) ? Is it worth taking out and cleaning the NOx sensor head? Or replacing the NOx sensor for a new one? (they cost around 100Eur and they are not difficult to replace - as compared to the injectors...) -
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[1.6 FSI] Leerlauf Auspuff stottern
Fahren schon einige im Forum damit herum, wüsste nicht einen der negative Erfahrungen damit gemacht hat. Abgasnorm bleibt gleich und auch ich bin schon zweimal ohne Auffälligkeiten damit durch den TÜV gekommen. Seit Proboost läuft unserer als zuverlässiger Kilometerfresser im Alltag weil entscheidende Schwachstellen stillgelegt sind. Einfach mal im Forum stöbern. -
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[1.4 TDI AMF] Vorderbremse steckt
ist das blockieren jetzt dauerhaft oder nur bei motor an? testen könntest das dann ja wenn es wieder vorkommt: anhalten, motor aus, paar mal bremse treten und dann müsste der druck raus sein, dann nochmal freigängigkeit der vorderräder prüfen (z.b auto 1-2 m schieben oder den versuch am berg machen) und mit ABS fehler meinst du Eintrag im fehlerspeicher? oder war das eine Vermutung -
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Vorstellung - 3500 km mit dem ANY
Diese Sitze sind bei ihm nicht verbaut, macht also keinen Unterschied. -
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Vorstellung - 3500 km mit dem ANY
Einfach mal messen, ursprüngliche 3L Sitze ohne Höhenverstellung, dann Sportsitze... Die kursierenden Schreiben dazu benennen alle eine Tragfähigkeitsindex von 81 (schon viel vgl. zum Original): Breiter, härter, schwerer - irgendwann belastet das doch das Fahrwerk (verschleißtechnisch). B statt C ist plausibel, die walken ja entsprechend viel weniger, beim 3L Gewicht vermutlich gar nicht mehr... -
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[1.6 FSI] Leerlauf Auspuff stottern
Ich nehme an hier im Forum finde ich mehr Infos dazu, bezüglich Abgasnorm, Legalität etc.? -
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Vorstellung - 3500 km mit dem ANY
Bei dem Luftdruck den wir auf den 3L fahren ist es eh hart .... :-) -
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Vorstellung - 3500 km mit dem ANY
Die 4T werden nicht den Riesenunterschied machen ... könnte natürlich sein, das der reifen selber auch schwerer ist. Ich hatte es auch gerade gefunden: -
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Vorstellung - 3500 km mit dem ANY
Ist der XL https://geizhals.de/continental-allseasoncontact-165-70-r14-85t-xl-0355098-a1619610.html Vielleicht macht er die Leichtbaukugel noch härter, aber passend ist er.
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