München-Stammtisch
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Aktivitäten
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[1.2 TDI ANY] hydraulic oil pump constantly running
I'm quite sure, your clutch is working fine. You can check the clutch actuator's value in the measurements block #002. The clutch is open at a value >3V I think you have a problem getting the pressure up to a value where your system operates normally. There is also a measuring block for the pressure-sensor-voltage (I don't know the correct block at the moment). That matches to all what I see on the video. The car accepts gas (engine turns up) so it waits for having enough pressure to put a gear in and release the clutch. But it never reaches the point where pressure is high enough, so the car doesn't move. I think you have already tested what happens we you open the door and waits until pump stops. It should stop shorter than 1 minute. If it takes longer, the CU stops the pump to avoid damages (due to overload or dry run). If this works fine, there could be a problem with the N255 valve or your pressure gets lost in the gear actuator. A 2nd test could be, to switch on ignition and awaits the pump to stop. If it never stops, there remain several issues. Maybe you can try to put a dedicated gear in and check the pump's behavior. For example if it stops with Reverse gear but goes on in LG3-4 it might be a hint, that the gear actuator cause the trouble. On the other hand, if it doesn't matter what the gear actuator does but it never stops when clutch is open, the N255 could be the problem. Have you checked what kind of oil was used in the hydraulic? Sometimes people use read automatic gearbox oil. This destroys all the gaskets in pump and gear actuator. -
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Antriebswellenflasch ausbauen
Und wenn wir dabei sind: Schlitz-Schraubenzieher in die belüftete Bremsscheibe, entweder unterm oder überm Sattel je nachdem, ob man Lösen oder Anziehen will -
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[1.2 TDI ANY] hydraulic oil pump constantly running
Could you confirm above question? Not staring or starter not being activated? If hydraulic pressure is too low, the pump would be my first guess. -
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Antriebswellenflasch ausbauen
Eine kurze Nuss ist ausreichend.Eine lange Nuss ist nicht zwingend erforderlich. Man braucht aufgrund den Länge der Antriebswellen min. eine Verlängerung. Ich habe die Tage gerade einen Motor ausgebaut und bin mit einer kurzen und langen Verlängerung klar gekommen. Wer es komfortabler mag, nimmt 2 lange Verlängerungen. -
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Antriebswellenflasch ausbauen
Am besten bestellst Du gleich so ein Set, dann hast Du für alle Eventualitäten was vorrätig -
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Antriebswellenflasch ausbauen
Ideal 150mm, geht aber auch mit dem kurzen... Mann mann mann -
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Antriebswellenflasch ausbauen
ja genau und wie lang muss der Vielzahn M10 mindestens sein. Wäre für andere eventuell auch interessant. Gruß -
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Anleitung Ausbau Stellmotoren der Klima
Ich habe einfach nur bestellt, ohne das mir bewusst war, das es noch eine Auswahlmöglichkeit gibt. Ich hatte mich einfach auf das Bild (grün mit 150Grad) velassen. Bekommen habe ich weiße. 9 Stück mit 160Grad, dann noch welche mit 120, 250, 320Grad und mehrere, die gar nicht beschriftet sind, deren Werte aber nicht den 160Grad entsprechen. -
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LIVE-Thread - 25 Jahre Audi A2 in Neckarsulm 19.9. und 20.9.2025
Aufstellung beim Parken bitte ungefähr so (aber mit Autos erstmal 90° gedreht wie die schon vorhandenen: Einfahrt: Abbiegen Richtung Parkhaus, dann kurz vor der Parkhauseinfahrt nochmal rechts
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