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  1. Letzte Stunde
  2. I'm quite sure, your clutch is working fine. You can check the clutch actuator's value in the measurements block #002. The clutch is open at a value >3V I think you have a problem getting the pressure up to a value where your system operates normally. There is also a measuring block for the pressure-sensor-voltage (I don't know the correct block at the moment). That matches to all what I see on the video. The car accepts gas (engine turns up) so it waits for having enough pressure to put a gear in and release the clutch. But it never reaches the point where pressure is high enough, so the car doesn't move. I think you have already tested what happens we you open the door and waits until pump stops. It should stop shorter than 1 minute. If it takes longer, the CU stops the pump to avoid damages (due to overload or dry run). If this works fine, there could be a problem with the N255 valve or your pressure gets lost in the gear actuator. A 2nd test could be, to switch on ignition and awaits the pump to stop. If it never stops, there remain several issues. Maybe you can try to put a dedicated gear in and check the pump's behavior. For example if it stops with Reverse gear but goes on in LG3-4 it might be a hint, that the gear actuator cause the trouble. On the other hand, if it doesn't matter what the gear actuator does but it never stops when clutch is open, the N255 could be the problem. Have you checked what kind of oil was used in the hydraulic? Sometimes people use read automatic gearbox oil. This destroys all the gaskets in pump and gear actuator.
  3. Heute
  4. Und wenn wir dabei sind: Schlitz-Schraubenzieher in die belüftete Bremsscheibe, entweder unterm oder überm Sattel je nachdem, ob man Lösen oder Anziehen will
  5. Could you confirm above question? Not staring or starter not being activated? If hydraulic pressure is too low, the pump would be my first guess.
  6. Eine kurze Nuss ist ausreichend.Eine lange Nuss ist nicht zwingend erforderlich. Man braucht aufgrund den Länge der Antriebswellen min. eine Verlängerung. Ich habe die Tage gerade einen Motor ausgebaut und bin mit einer kurzen und langen Verlängerung klar gekommen. Wer es komfortabler mag, nimmt 2 lange Verlängerungen.
  7. Am besten bestellst Du gleich so ein Set, dann hast Du für alle Eventualitäten was vorrätig
  8. Ideal 150mm, geht aber auch mit dem kurzen... Mann mann mann
  9. ja genau und wie lang muss der Vielzahn M10 mindestens sein. Wäre für andere eventuell auch interessant. Gruß
  10. Ich habe einfach nur bestellt, ohne das mir bewusst war, das es noch eine Auswahlmöglichkeit gibt. Ich hatte mich einfach auf das Bild (grün mit 150Grad) velassen. Bekommen habe ich weiße. 9 Stück mit 160Grad, dann noch welche mit 120, 250, 320Grad und mehrere, die gar nicht beschriftet sind, deren Werte aber nicht den 160Grad entsprechen.
  11. Aufstellung beim Parken bitte ungefähr so (aber mit Autos erstmal 90° gedreht wie die schon vorhandenen: Einfahrt: Abbiegen Richtung Parkhaus, dann kurz vor der Parkhauseinfahrt nochmal rechts
  12. Sieht schon sehr schön aus, wird ein toller Tag werden!
  13. Moin, wollt ihr die Fahrzeuge nach Farben aufgestellt haben? Dann muss der schwarze Transporter da weg😅 Bis später👍🍀
  14. Good morning, good looking
  15. Lupo 3L maybe you missed my previous comments. I have 3 pcs. pressure accumulators. One is new Febi with Mankmill adaptor (currently it is installed on a car). Another one is original with confirmed 4 gears changing before pump starts. Last was with a car when i bought and i don't know his condition. Just one very important moment what I missed when I too much concentrated on a clutch system. Car is always in neutral! Gears are not changing when I move to D or R. On the video you can see VCDS showing "selected gear is LG 3-4” and doesn’t change. Maybe clutch is working, just problem in a hydraulic system because is not creating working pressure? If YES, what part I need to change, clutch valve? What tests I need to do to recognize a problem.
  16. Das erste Auto steht. Bin dann so 11 Uhr da
  17. Natürlich nicht, das ist nur notwendig wenn Getriebe oder Gangsteller draußen war.
  18. Meine Wenigkeit fehlt auf der Liste 😅
  19. Gestern
  20. Hallo, hast Du die "grünen" Potis bestellt, die mit "4,7k 150" bezeichnet sind ? Die sind bei mir jetzt aber als "ausverkauft" gekennzeichnet !?!? Oder meinst Du die "weissen", hier sind noch ca. 100.000 Stück am Lager.
  21. An Audi A2 3L Not starting has to be specified: starter is not engaging at all, or starter is engaging and spinning the engine, but engine does not start. Unlikely that all 3 injectors quit at the same time and the basically last forever And yes, please get a new pressure accumulator. It’s game over and won’t get any better.
  22. Is bereits in trockenen Tüchern.
  23. Muss man das denn jedes Mal machen, auch wenn der Gangsteller nicht ausgebaut war und einfach mal so die GGE machen will, um den KNZ Wert anzupassen?
  24. Gute Idee mit den Namensschilder Bis morgen.
  25. Bitte einmal an @Fred_Wonz wenden :-)
  26. Hallo Mankmill, hab ihn angeschrieben. Vielen Dank für die Info. VG Christof
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