[TDI] Dämmung zwischen Zylinderkopf und Haube
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[1.2 TDI ANY] hydraulic oil pump constantly running
The fault "clutch pressure system" would lead me to the assumption, that the pressure accumulator is very old. This could lead to this specific fault code. -
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Upgrade and spare parts
relatilvly easy to find on ebay or kleinanzeigen in germnay If your car has the rotary control for heating and air it has NO air condition! (and probaly no powersteering, because than its most likely the ultra efficency version of 3L, you recognize it, if there are fixed, non detachable seats in the back!) no, as i said, it 5-hole rim at all other A2, 3L has 4-hole and the ultralight wheels are important for the efficency, there are othres wheels fitting, but its not recommended to do so. (VW Up Wheels for instance fit) Yes -
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LIVE-Thread - 25 Jahre Audi A2 in Neckarsulm 19.9. und 20.9.2025
Es geht los. Die Vorhut ist da.- 1
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Kompatibilität der 02T-Getriebe
Danke für die Hinweise. Die Kupplung macht man, wenn das Getriebe - aus welchem Grund auch immer - ausgebaut wird, für gewöhnlich neu. Bei einer Laufleistung jenseits von 200.00 km erst recht. Der Tausch des Simmerings bietet sich unter diesen Umständen auch an. Haben diese Getriebe ein Pilotlager in der Schwungscheibe? Wenn es zwischen den Getrieben mit den selben GKBs doch noch Unterschiede geben sollte dann frage ich mich wozu diese Kennzeichnung überhaupt gut ist? -
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[1.4 BBY] Zwei neue Macken (Sporadischer Servoausfall und ASB/ESP-Leuchte)
Der Themenersteller war vor 10 Jahren das letzte Mal online, da wirst du wohl leider keine Antwort mehr bekommen. -
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Upgrade and spare parts
You try to buy a 3L with manuel clima and want to upgrade to cimatronic ?? Show us a link to the car. Sometimes new users only look at the mileage, but this is not really a quality sign on our cars. Example: a 150 tkm 3L A2 ist 50-100tkm in front of a new clutch, couse the wear of the clutch release bearing sleeve kills the clutch at 200-250 tkm If you by a 200tkm 3L with new clutch you are with less problems on the way as with 150 tkm Identically all seals. They are old in our cars. If it has driven 100 tkm or 200 tkm is not really a difference, but in the 200 tkm car the chance of a owner who said "ohh there are some repairs, lets do all at once" are bigger, then a driver with litte mileage/year -
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[1.2 TDI ANY] Sammelthread für Kupplungsnehmerzylinder mit Hall-Sensor-Umbau + HINWEIS!
Moderator: Fragen verschoben in:- 2
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[1.2 TDI ANY] hydraulic oil pump constantly running
Moderator: Thema in passendes Unterforum verschoben.
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