8. Audi A2 Schraubertreffen am 06.04.2024 in 59510 Lippetal / You are welcome đ
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AktivitÀten
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[1.6 FSI] Analyse FSI Injektoren - Fehlerbilder und Reparatur
Anfrage zum Injektor im Werk Bamberg lĂ€uftâŠ. Ich habe inzwischen die Engitech und den âŠ016 Injektor erhalten und werde die nun testen und zerlegen. Der 016 hat eine FĂ€cherdĂŒse wie der 005 und der Engitech hat eine 5-LochdĂŒse. Damit passt der Engitech vom Spritzbild nicht zum 005er Injektor. -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
Eine extra Ăbersicht gibt es da nicht. 8E0 837 220E 8E0 837 220Q 8E0 837 220K vom A4/A6 sollten zum Beispiel passen. -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
Das klingt interessant! Ich habe dazu im Wiki nichts gefunden. Ist irgendwo nachzulesen, welcher SchlĂŒssel dann kompatibel ist? -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
AC kannst du eine breite Palette von SchlĂŒsseln verwenden bis hoch zum modernen KlappschlĂŒssel vom A6, nicht nur die Nummer, die du angegeben hast, die passt natĂŒrlich auch! -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
Muss ich nachher nachschauen. Meine Frau darf mit der Kugel fahren Also AC mit SchlĂŒssel 8Z0837231D? -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
Ja, AC mit neuen SchlĂŒsseln sollte gehen! Nur eine Frage: Ist das der SchlĂŒssel, der NICHT funktioniert? Hat der Mal funktioniert? -
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1.6FSI BAD, inner manifold flaps stuck
No the rubber O-rings will seal, but the manifold is not fully seated, this can be only 0.5mm. Then the manifold gasket is not fully sealing and the flaps can stick. I had this problem when I did the reassembly the first time. Meanwhile I have replaced quite some injectors on BAD, so I know the possible mishaps. Anyway, have you checked the axial clearance of the shaft holding the flaps. When you have disassembled the manifold and move the flaps with a vacuum pump and push the shaft firmly to one side (from actuator side). What happens? Do the flaps touch one side of the manifold and get stuck? If so, then you have this effect also after assembly. If there is sufficient clearance between the flaps and walls of manifold and you can't get them stuck, then the problem is either the vacuum actuator or a problem during assembly. in first case you need to remove more material from the flaps or try to reduce the clearance of the shaft. In the center of the manifold there is a black plastic part inserted. This is a clamp that fits into a notch of the manifold shaft and limits the axial movement. if this part is worn, the shaft can move axially and thus make the flaps touch the walls to get stuck. Replacing this part e.g. with a wider part printed in 3D can cure this problem. -
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1.6FSI BAD, inner manifold flaps stuck
Thank you for replying. Yes I did use some drill to hold flaps into its frame. Also I did verify when manifold is tightenet that actuator arm is moving still. Every time when I have refitted everything and start car, I manage to make adaptation succesfully once. After couple throttle chirps I can see from VCDS that ADP. OK changes to ERROR and actuator arm is stuck. The actuator itself holds vacuum, so I dont think its the problem. If the sealing from injectors is not correct I would assume that it leaks fuel as well? -
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KomfortsteuergerÀt reparieren lassen
Habe extra nachgeschaut und "Beweisfotos" Mein A2 hat 2eFH (nur vorne) und soweit ich weiĂ keine DWA (meine PR-Nummer ist 7AA NICHT 7AH). Also geht dann AC mit "neuen" SchlĂŒsseln?
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