Stabischaden billig do it your self reparieren
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1.2TDI gets harsh clutch behaviour over time and then wont start
Hello Michael. It has now done approx 364 000 km since it left the factory. At 297 350 km ( in 2015, before my ownership) the clutch cylinder, the guide sleeve, the fork, clutch kit and even the brake switch was renewed at a reputable one-man 3L specialist workshop. I bought it in 2020 at around 340 000 km and it worked well until last summer (2024) at around 360 000km. So to conclude, less than 70 000km since new clutch kit and cylinder. To my knowledge the clutch cylinder was a genuine Audi one, not a Hall modified, but not 100% sure since the bill only states clutch cylinder to a cost which corresponds to around 330 Euro. -
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Maße zum Felgendeckel 8Z0601165F zwecks 3D-Neumodelierung gesucht
Du brauchst nur die original Artikelnummer eingeben, dann kommen mehrere Angebote. -
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Maße zum Felgendeckel 8Z0601165F zwecks 3D-Neumodelierung gesucht
Hab vor 2 Tagen bei Ali gesucht und nichts gefunden. LInk? Sammelbestellung? -
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1.2TDI gets harsh clutch behaviour over time and then wont start
Hello Joakim, how many kilometers has the car run? Is it around 250.000 km with the fist guide sleeve? This is a very common issue at this mileage. After exchanging it, you're ready for the next 250.000km. When I remember correctly, you've a modified clutch actuator installed? -
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Hier wird ein A2 verkauft - könnte ja interessant sein...
Viel besser geht's gar nicht Der Käufer kann sich glücklich schätzen! -
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Pochen und Tuckern vorne rechts. Aktivkohlefilter?
Ich habe einen Filter aus einem Skoda Fabia 2021 eingebaut und er funktioniert perfekt – kein Klopfen, keine Fehler, absolute Stille! Man muss nur die Schläuche anpassen, da diese einen zu kleinen Durchmesser haben (die im Audi A2), Teilenummer: 6C0201801A. Ich habe diesen Filter auch vom Radkasten in den Motorraum verlegt - jetzt lässt er sich bei Bedarf leicht austauschen -
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[1.6 FSI] Einspritzdüsen nicht mehr lieferbar?
Versuche schon die ganze Zeit ein Video vom Motorlauf hochzuladen, idie Datei ist einfach zu groß, wer will kann mich auf WhatsApp anschreiben, 015780962590, da kann ich es wahrscheinlich dann schicken 🙈🤷🙂 -
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Maße zum Felgendeckel 8Z0601165F zwecks 3D-Neumodelierung gesucht
Der Materialaufwand ist sehr groß und die Druckzeit dürfte pro Peckel bei 20+ Stunden liegen. Da ist der Stromverbrauch auch nochmal zu bedenken. Im Augenblick laufen bei mir gerade auch Teile, mit 1,5 Tage Druckzeit, nur scheint bei mir die Sonne und für die Nacht ist ein Speicher da... Aliexpress-Deckel für meine 7,5x17" habe ich seit ein paar Jahren auf meinem im Einsatz. Die sind qualitativ nicht schlechter, als die OE-Deckel von meiner Frau ihrem Schrotti. Die habe ich vor ca. 2 Jahren neu gekauft und oxydieren sich schon zu tode. Wobei die auf den Winterrädern sind.... -
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1.2TDI gets harsh clutch behaviour over time and then wont start
Hi As my German skills are somewhat limited (= what I learned in Swedish school as my third language over three-four years, like 35 years ago) I will write this post in English to save you the frustration of reading my bad German texts 😉. One of my A2 1.2TDI (2001) is not always reliable over time. I first noted this last summer when it wouldnt start after a short restaurant visit. I checked that the brake light switch and light was ok, but only after zapping slightly on the cluch wire I managed to get it to start. I could notice uncomfortable cluch control while driving back. After that I checked some clutch values with VCDS followed by a GGE which solved the issue. The car then started and drove well again, as it usually had. But now after taking the car back in traffic after having spent winter standing still in a garage, and driving it some weeks problems started again. I noticed rough clutch engagements after stopping at crossroads, and bad gear changes. I quickly disengaged ECO to avoid engine shutoffs at crossroads and headed home. After turning it off it couldnt start again (as I feared/ suspected). Please see my screenshot from VCDS at this point. What conclusion can be made, if any? I noticee the 12.5% value. Is this the reason for not enabling the starter? I.e has something caused the GECU SW adaptive algoritms to malfunction or what?
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